söndag 5 juli 2009

Välkomna

Just det. Välkomna att följa med på vägen till ett växthus. Jag ska bygga ett på min tomt. För att följa arbetet så bör man scrolla längst ner och sen gå uppåt och se. Senast inlagt finns högst upp.


Här kommer alltså första bilden. Jag har gjort ett grovt mått bara. Det är 15 kvm. Högsta tillåtna mått utan att behöva söka bygglov. Nu tycker jag att det blir lite väl stort. Jag vill kunna gå runt växthuset och jag vill inte att det ska ligga bredvid min stuga, vilket det skulle göra nu. Så lite kommer jag att minska.
Mitt i står ett bord med pelargoner. Det kommer snart att flyttas. Klädstrecken får jag försöka hitta en annan plats för. Men de får hänga så länge som möjligt.

2 kommentarer:

  1. Hejsan, nu är du i farten, må jag säga!
    Jag beundrar din initiativförmåga, du vilar sannerligen inte på lagrarna.
    Ett växthus är nog det enda jag saknar i vårt boende, city cat som jag är;)
    Må så gott, nu väntar jag på regn och åska som jag hoppas är på väg.
    Kram,
    Annette

    SvaraRadera
  2. Grattis vännen till att du äntligen har kommit igång. Det ska bli så roligt att följa fortsättningen.

    Kramis
    Nette

    SvaraRadera