söndag 5 juli 2009

Officiellt

Nu är växthusbygget officiellt invigt. Jag har grävt första spadtaget. Grävde tills jag inte orkade mer. Sen sa jag till Joakim: "Nu är det ditt kvar".



Tungt är det. Det lovar jag. Jag kommer få både kondition och muskler. Och ett växthus. Det djupaste jag har grävt nu är 15 cm och jag ska - förhoppningsvis - ner till 60 cm djup. För att komma under tjälen. Gräsmattan är seg och det första jag stötte på var en stor rot. Ska se vad det kan vara. När jag sen grävde lite längre ifrån roten så stötte jag på sten. Hade inte väntat mej annat. Hela Enhörna är fullt av sten. Ska leta efter ett spett.
Nu ska jag fylla en flaska med vatten och gå ut och gräva igen.

1 kommentar:

  1. Hejsan, hur går det med grävandet, har det stannat av?
    Jaja, det är väl ingen ko på isen än så ta det lugnt du, allt hinns med.
    Här regnar det så det får bli en innedag idag.
    Må så gott.
    Kram

    SvaraRadera